МІЖНАРОДНІ РЕЙТИНГИ
навчального закладу |
місце в рейтинговій таблиці |
місце в рейтинговій таблиці |
місце в рейтинговій таблиці |
місце в рейтинговій таблиці |
||||||||
Центрально-український національний технічний університет |
Рейтинг ЗВО України «200 найкращих вишів України», також «Топ 200 Україна»


Центр міжнародних проєктів "Євроосвіта", в партнерстві з міжнародною групою експертів IREG Observatory on Academic Ranking and Excellence, презентує академічний рейтинг закладів вищої освіти України "Топ-200 Україна 2020". При складанні рейтингу експерти беруть до уваги сучасні тенденції розвитку університетів, узагальнені міжнародною Конференцією IREG (IREG 2019 Conference, Bologna, Italy, 8-10 травня 2019 року), та Берлінські принципи, затверджені учасниками другої наради IREG (Берлін, Німеччина, 18-20 травня 2006 року).
Базові принципи визначення рейтингів університетів України:
a) Забезпечення повної відкритості, прозорості і незалежності ранжування університетів. Для цього використовувалися лише відкриті дані прямих вимірів, виставлені на відкритих веб-ресурсах незалежних національних та міжнародних організацій і установ. Будь які дані, або експертні оцінки самих університетів та органів управління ними не використовувалися. Методика розрахунків університетських рейтингів є доступною для громадськості з метою перевірки отриманих результатів.
b) Врахування всебічності, багатогранності діяльності університетів. З цією метою їх робота сукупно оцінювалася на більш широкій базі показників у порівнянні з відомими рейтинговими системами. Зокрема, цьогорічний рейтинг українських університетів розраховувався за десятьма показниками, шість з яких є міжнародними, чотири - національними (Табл. 1).
c) Виходячи з важливості євроінтеграційних процесів вищої освіти України, вагові коефіцієнти міжнародних показників діяльності університетів (результати в світових рейтингах, участь університетів в програмах Erasmus+ Європейського Союзу) встановлені вищими за вагові коефіцієнти національних показників.
Таблиця 1 Показники оцінювання діяльності університетів
1 | QS World University Rankings | 0.135 | Академічна діяльність | https://www.topuniversities.com |
2 | Scopus | 0.135 | Науково-видавнича діяльність | http://ru.osvita.ua |
3 | Webometrics | 0.135 | Оцінка науково-дослідницьких досягнень університетів через порівняння їх Інтернет-сайтів | http://webometrics.info |
4 | Участь в програмах Erasmus+ Європейського Союзу | 0.135 | Міжнародна діяльність | https://erasmusplus.org.ua/erasmus/novyny-i-baza-proektiv.html |
5 | Google Scholar Citations | 0.135 | Цитованість наукових праць вчених університету | http://www.webometrics.info/en/transparent |
6 | UniRank | 0.10 | Якість представлення та популярність ЗВО у Інтернет-просторі на основі незалежних вебометричних показників | https://www.4icu.org/ua/ |
7 | Результати Всеукраїнських студентських олімпіад і конкурсів наукових робіт 2018/2019 (за сумою балів) | 0.065 | Якість підготовки | https://imzo.gov.ua/2019/08/07/nakaz-mon-vid-5-08-2019-1060 https://imzo.gov.ua/2019/08/07/nakaz-mon-vid-05-08-2019-1059 |
8 | Стипендії Президента України та Кабінету Міністрів України для молодих вчених | 0.065 | Навчально-наукова робота | http://www.kdpu-nt.gov.ua |
9 | Кількість отриманих патентів вченими університету в 2019р. | 0.065 | Винахідницька діяльність | http://www.euroosvita.net https://ukrpatent.org |
10 | Середнє зважене значення для рейтингів ЗВО за кількістю поданих заяв абітурієнтами та середнім конкурсним балом в 2019 році | 0.03 | Привабливість університету для абітурієнтів | https://vstup2019.edbo.gov.ua/statistics/ |
КОНСОЛІДОВАНИЙ РЕЙТИНГ
закладів вищої освіти складено інформаційним ресурсом Освіта.ua на підставі відомих в Україні рейтингів закладів вищої освіти: "ТОП-200 Україна", "Scopus" і "Бал ЗНО на контракт".
Рейтинги, що використовувалися при складанні консолідованого рейтингу вишів України:
«ТОП-200 Україна» — базовим принципом ранжування університетів у рейтингу є забезпечення повної відкритості, прозорості і незалежності ранжування університетів. Для укладання рейтингу використовувалися відкриті дані прямих вимірів, виставлені на відкритих веб-ресурсах незалежних національних та міжнародних організацій і установ.
Рейтинг «Scopus» — результати рейтингу закладів вищої освіти базуються на показниках бази даних Scopus, що є інструментом для відстеження цитованості наукових статей, які публікуються навчальним закладом або його працівниками у наукових виданнях. У рейтинговій таблиці заклади освіти України ранжовані за індексом Гірша - кількісним показником, що базується на кількості наукових публікацій і кількості цитувань цих публікацій.
Рейтинг «Бал ЗНО на контракт» — рейтинг закладів вищої освіти за показником середнього бала ЗНО абітурієнтів минулого року, яких зараховано до вишів на навчання за кошти фізичних та юридичних осіб (контракт).
Підрахунок рейтингового бала. У консолідованому рейтингу кожному закладу освіти присвоєно бал, що дорівнює сумі його місць у рейтингах "ТОП-200 Україна", "Scopus" і "Бал ЗНО на контракт". Якщо в якому-небудь із рейтингів заклад освіти не був представлений, то йому присвоювалось місце, наступне за останнім у цьому рейтингу (201, 177, 201 відповідно).
Підсумкова таблиця включає 241 заклад вищої освіти. У консолідований рейтинг потрапили всі виші, що здійснюють підготовку бакалаврів та магістрів і присутні хоча б у одному з перерахованих вище рейтингів.
РЕЙТИНГ WEBOMETRICS
Рейтинг WEBOMETRICS вже більше 15 років досліджує понад 25 тисяч вишів світу, що мають свої веб-ресурси. Головна ідея рейтингу полягає в оцінюванні наукової, навчальної та соціальної місії університетів опосередковано через показники представленості університету у веб-просторі.

Власний рейтинг найкращих вищих навчальних закладів світу розраховується дослідницькою групою Cybermetrics, що входить до складу Національної Дослідницької Ради Іспанії. Результати рейтингу публікуються з 2004 року двічі на рік (в кінці січня і в кінці червня). Методи і підходи оцінки навчальних закладів відповідають Берлінським принципам ранжирування вищих навчальних закладів (Berlin Principles on Ranking of Higher Education Institutions).
Webometrics аналізує не освітню діяльність університетів у цілому, а представленість ЗВО в інтернет просторі. Рейтинг Webometrics дозволяє непрямим чином оцінити науково-дослідні досягнення університетів через порівняння їх Інтернет-сайтів, використовуючи такі показники:
- Зовнішні посилання: число унікальних зовнішніх посилань на сайт, знайдених з допомогою Yahoo Search.– Кількість проіндексованих сторінок: число сторінок сайту в пошуку Google, Yahoo, Live Search и Exalead.
– Число цінних файлів: кількість викладених на сайті документів в форматах Adobe Acrobat (.pdf), Adobe PostScript (.ps), Microsoft Word (.doc) і Microsoft Powerpoint (.ppt).
– Цитування: число публікацій і цитат, знайдених за допомогою Google Scholar.
Берлінські принципи ранжирування вищих навчальних закладів (Berlin Principles on Ranking of Higher Education Institutions) припускають, що як мінімум 30% матеріалу на офіційних сайтах навчальних закладів повинно бути перекладено англійською мовою. Сайти національних навчальних закладів повинні бути пов'язані між собою, організовуючи єдиний національний освітній простір в інтернеті.
Рейтинг Webometrics заснований не на кількості візитів і дизайні сторінок, а на повноті представлення ЗВО в мережі. Такий підхід дає комплексне уявлення про навчальний заклад, про його мережеву активність, про присутність в інтернеті викладачів, співробітників, студентів. Сайт - візитна картка ЗВО в міжнародному освітньому співтоваристві, відображення його освітньої та наукової діяльності. Веб-політика навчального закладу сприяє формуванню нових зв'язків, неформального спілкування між вченими і реалізації інноваційних розробок на основі обміну досвідом та творчої співдружності. Публікації на сайтах ЗВО - найпростіший і дешевий шлях оперативного обміну інформацією між вченими, викладачами, студентами.
Якщо веб-ефективність ЗВО нижче очікуваної позиції відповідно до їх академічної позиції, керівництво навчального закладу повинно переглянути свою політику в Інтернеті, відкритий доступ і прозорість, сприяючи істотному збільшенню об'ємів і якості своїх електронних публікацій.
За матеріалами http://www.webometrics.info,http://www.education-medelle.com