Український форум якості освіти (UQAF-2025)
Форум відзначився вражаючими масштабами, відмінною організацією в контексті кращих європейських традицій, надав змогу учасникам ознайомитися із потужною та сучасною оновленою матеріально-технічною базою ЛНТУ, і найголовніше – найбільш актуальними трендами, кращими практиками та точкою зору відомих експертів у сфері забезпечення якості вищої освіти.
Було презентовано освітні програми, які отримали акредитацію у 2024/2025 навчальному році з відзнакою «зразкові», акцентуючи увагу на ті практики, які можуть бути поширені для використання в інших ЗВО.
Окреслено шляхи забезпечення єдності і взаємодії усіх зацікавлених сторін задля майбутнього української освіти у поточній і стратегічній перспективах, реалії наступної ери вищої освіти.
Висвітлено уроки пілотного проєкту з інституційної акредитації Естонії та України щодо транскордонного навчання у забезпеченні якості, який був реалізований у тісній співпраці із шановними партнерами з Естонії.
Відзначено реальні кроки щодо забезпечення синергії в тріаді «держава – роботодавець – університет», зокрема, напрями активізації співпраці із представниками бізнесу та врахування їх інтересів при проєктуванні та оновленні освітніх програм.
Розглянуто перспективи проведення постакредитаційного моніторингу, формування якісних освітніх програм, роль здобувачів у впровадженні актуальних змін, питання посилення практичної орієнтованості навчання та «зеленої» трансформації ЗВО.
Обговорено новітнє бачення щодо забезпечення академічної доброчесності усіх учасників освітнього процесу та застосування інструментів протидії плагіату в умовах стрімкого розвитку штучного інтелекту.
Висвітлено начасні питання забезпечення доступності, інклюзивності та відновлення ЗВО в умовах викликів воєнного стану, забезпечення їх стійкості та адаптивності.
Започатковано глибоку дискусію щодо Стандартів вищої освіти нового покоління та ролі вищої освіти у забезпеченні Цілей сталого розвитку та ін.
Від ЦНТУ у Форумі взяли участь:
Наталія Шалімова, д.е.н., проф., декан економічного факультету ЦНТУ, Голова ГЕР 07.1 «Управління та адміністрування», тренер для майбутніх експертів з акредитації освітніх програм НАЗЯВО, зовнішній експерт Національного фонду досліджень України, зовнішній експерт з акредитації (Accreditation Board of Quality Assurance Agency in Higher Education – ASCAL-Albania), яка виступила спікером та експертом з напряму проведення інституційної акредитації, поділилася власним досвідом участі у проведенні такої акредитації (від консультацій і підготовки звіту самооцінювання до зустрічей з експертами і ухвалення фінального рішення), її перевагами для ЗВО, баченням щодо подальшого розвитку міжнародної співпраці та інтернаціоналізації вищої освіти.
Олександр Доренський, канд. техн. наук, доцент кафедри кібербезпеки та програмного забезпечення ЦНТУ, член ГЕР з галузі знань F «Інформаційні технології», координатор-секретар Робочої групи «Доброчесність та антикорупція для педагогічних працівників» у Офісі доброчесності НАЗК, тренер - експерт освітньої українcько-польської фундації «Інститут міжнародної академічної і наукової співпраці» (IIASC), координатор інноваційних проєктів з дослідницької доброчесності (Research Integrity) ГО «Інноваційний університет» та Українського офісу дослідницької доброчесності, гарант магістерської програми «Комп'ютерні науки», голова науково-методичної комісії зі спеціальності F3 «Комп'ютерні науки» та член Ради з якості освіти в ЦНТУ.
Ольга В’юник, к.е.н., професор кафедри економіки, менеджменту та комерційної діяльності, заступник декана економічного факультету з наукової та міжнародної діяльності, координатор Центру забезпечення якості вищої освіти ЦНТУ, член Ради з якості освіти університету, секретар Ради стейкхолдерів економічного факультету, гарант ОНП «Менеджмент», координатор «Острівця Прогресильності» в ЦНТУ.
Анна Доренська, викл. кафедри економіки, менеджменту та комерційної діяльності, фахівець-практик з консультування, маркетингу та реклами для бізнес-структур.
Форум дозволив ознайомитися з новітніми досягненнями, практиками, трендами, які у подальшому слугуватимуть орієнтиром для покращення освітнього процесу в університеті, зустрітися і поспілкуватися з багатьма надійними партнерами, однодумцями, набути нові професійні контакти та безцінний досвід у професійній сфері.
Щиро вдячні організаторам, спікерам та всім учасникам! Прямуємо далі до спільної мети!