Досвід розвитку доброчесності в ЦНТУ – на форумі НАЗК та Антикорупційної ініціативи ЄС


04 листопада 2025
Викладач доброчесності та антикорупції доц. Олександр Доренський на запрошення Національного агентства з питань запобігання корупції як спікер взяв участь у всеукраїнському форумі для освітян «Доброчесність та освіта: нові орієнтири», що відбувся 30 жовтня в Києві.

Захід, організований НАЗК і EUACI, зібрав представників закладів освіти, державних органів, міжнародних і громадських організацій. Учасники обговорили нові підходи до розвитку культури доброчесності в українській освіті. Зокрема, під час форуму презентовано Стратегію розвитку доброчесності в освіті.

За ініціативи Офісу доброчесності НАЗК  представник Центральноукраїнського національного технічного університету, доцент кафедри кібербезпеки та програмного забезпечення Олександр Доренський був долучений до презентування кращих практик розвитку доброчесності у ЗВО. Зокрема, Олександр Павлович поділився успішним досвідом інноваційного викладання спецкурсу «Антикорупція та доброчесність» в межах проєкту «Прозорі університети». Як відомо, до цього проєкту Національного агентства з питань запобігання корупції ЦНТУ долучився в лютому 2025 р., і з 2025/2026 навчального року навчальна дисципліна Офісу доброчесності НАЗК викладається як обов’язкова освітня компонента 13 освітніх програм.

Також Олександр Доренський, як координатор Робочої групи «Доброчесність та антикорупція для педагогічних працівників» (наказ НАЗК від 22.08.2025 № 249/25), презентував досягнення команди розробників чергового спецкурсу Офісу доброчесності НАЗК для майбутніх учителів і викладачів, перспективами і перевагами його впровадження у освітній процес закладів вищої освіти України, очікуваними результатами імплементації принципів доброчесності у провадження освітньої діяльності, щоденній праці педагога.

Під час розгляду викликів і шляхів розвитку доброчесності в освіті, презентовано результати ключових проектів Офісу доброчесності НАЗК: «Прозора школа» – проєкт, який реалізується з 2022 року і спрямований на системну трансформацію шкільного середовища через освітні матеріали, принципи прозорості та формування культури доброчесності серед учнівства, педагогів і управлінців (понад 1200 шкіл по всій країні вже долучилися до спільноти); «Прозора професійна освіта» – новий проєкт Офісу доброчесності НАЗК, пілотування якого готується у 20 закладах освіти в 17 містах, що охоплюють 14305 студентів та 1280 педагогічних працівників; «Прозорі університети» – ініціатива НАЗК, що розвиває культуру доброчесності і прозорості у вищій освіті; до проєкту долучилося понад 90 українських закладів вищої освіти, а дисципліну «Антикорупція та доброчесність» уже опанували понад  8 тис. здобувачів вищої освіти.

Участь представників ЦНТУ в ініціативах НАЗК демонструє, що університет послідовно впроваджує інноваційні освітні підходи, спрямовані на підготовку фахівців нового покоління – професіоналів, які не лише володіють сучасними знаннями, а й здатні діяти чесно, відповідально, прозоро. Саме такі виклики сьогодні формують оновлену парадигму вищої освіти в Україні – освіти, яка виховує не просто спеціаліста, а носія цінностей доброчесності й довіри.