Вивчення міжнародного досвіду навчання у формі тренінгів


28 листопада 2018
На кафедрі економіки, менеджменту та комерційної діяльності ЦНТУ започатковано цикл тренінгів у рамках заснованої на базі кафедри ЕМКД школи Management & Business School «TEAM PRO». Під час першого заняття, присвяченого базовим питанням ефективної організації навчання у формі тренінгів, була презентована міжнародна методика «Тренінгу для тренерів» (від ВГО «Інститут «Республіка» та USAID).

На кафедрі економіки, менеджменту та комерційної діяльності Центральноукраїнського національного технічного університету започатковано цикл тренінгів у рамках заснованої на базі кафедри ЕМКД школи менеджменту та бізнесу (Management & Business School «TEAM PRO»). Під час першого заняття, присвяченого базовим питанням ефективної організації навчання у формі тренінгів, була презентована міжнародна методика проведення «Тренінгу для тренерів» (за матеріалами ВГО «Інститут «Республіка» та USAID).

Майстерність організації ефективних тренінгів має надзвичайно важливе значення у професійній діяльності сучасного менеджера, економіста, педагога. Тренінг – не лише ефективна форма здобуття нових знань і дієвий інструмент формування умінь і навичок, але й цікавий засіб спілкування й розширення досвіду. На відміну від традиційних форм навчання, тренінг передбачає якомога більшу залученість учасників до процесу, їхню активну участь у пошуку шляхів вирішення поставленої проблеми, роблячи сам процес навчання значно більш цікавим та необтяжливим для сприйняття.

Саме тому на кафедрі «Економіка, менеджмент та комерційна діяльність» восени 2018 року було розпочато цикл тренінгів у рамках заснованої на базі кафедри Management & Business School «TEAM PRO»,ключовими напрямами діяльності якої є засвоєння сучасних знань та практичних підходів щодо управління підприємствами, установами, організаціями, заснування власного бізнесу, здійснення аналізу зовнішнього та внутрішнього середовища підприємницької діяльності, розробки стратегії управління фірмою, проектного, фінансового, антикризового, маркетингового, інноваційного та інвестиційного менеджменту, розвитку людських ресурсів, командної роботи, формування лідерських якостей та розвитку організаційної культури.

Тренінги розраховані на три цільові аудиторії: учні і студенти (основи менеджменту і бізнесу), викладачі та майбутні тренери (специфіка організації ефективних тренінгів), керівники й фахівці бізнес-структур (різноманітні практично-прикладні аспекти менеджменту і бізнесу). Тренери Management & Business School «TEAM PRO»проводять заняття з використанням сучасних вітчизняних та міжнародних методик.

Перший тренінг для викладачів кафедри економіки, менеджменту та комерційної діяльності ЦНТУ, присвячений основоположним питанням ефективної організації навчання у формі тренінгів, провела доцент кафедри ЕМКД Ольга Ткачук. Під час заходу була презентована міжнародна методика проведення «Тренінгу для тренерів» (за матеріалами ВГО «Інститут «Республіка» та USAID).

Під час тренінгу були розглянуті базові правила організації тренінгів, підкреслено доцільність визначення очікувань учасників від тренінгу (рівень досягнення яких обов’язково слід оцінити по завершенні тренінгу), виконано вправу-криголам «Інтерв’ю».

Значну зацікавленість аудиторії викликала вправа «Інструмент самооцінки тренера», під час якої кожен з учасників мав змогу оцінити свої найсильніші і менш сильні сторони як тренера за такими складовими, як мотивація, використання простої та зрозумілої мови, процес організації тренінгу, приклади, вміння слухати, залученість учасників у процес, мистецтво публічного виступу, тайм-менеджмент.

Також було розглянуто інструментарій тренера, до якого можуть бути віднесені сам тренер (його майстерність, здатність до ефективної роботи в команді), учасники, обладнання та матеріали, техніки та програма тренінгу, визначено основні етапи тренінгового процесу. Приділено увагу специфічним аспектам роботи тренера, наприклад, роботі зі складними учасниками групи, правильному розташуванню меблів, обладнання і учасників тренінгу.

По завершенні тренінгу наголошено на важливості оцінки кожного  тренінгу за такими критеріями: зміст та викладення матеріалу; залучення учасників у процес; наявність програми тренінгу; дотримання часових рамок проведення; простота і зрозумілість мови; наведення прикладів; використання спеціальних засобів, обладнання, роздаткових матеріалів; загальна організація процесу.

Під час тренінгу створюється неформальне, невимушене спілкування, яке відкриває перед групою безліч варіантів розвитку та розв’язання проблеми, заради якої вона зібралася.

За інформацією кафедри економіки, менеджменту та комерційної діяльності ЦНТУ