Навички диджиталізації зайвими в житті не будуть
Четверо студенток економічного факультету Центральноукраїнського національного технічного університету навчались в Університеті Менделя в Брно (Чехія) за програмою академічної мобільності й опанували курс «Цифрові лідерство та стратегія» – Digital Leadership and Strategy. Заключні дві теми курсу викладались безпосередньо в стінах чеського навчального закладу. Звісно, весь курс – англомовний.
У Чехії за програмою академічної мобільності навчались здобувачки освіти ЦНТУ: Катерина Шевченко (цьогоріч Катерина стала лауреаткою стипендії міського голови Кропивницького http://www.kntu.kr.ua/?view=article&id=1112 ); Карина Крисків (обидві – кафедра аудиту, обліку та оподаткування); Олена Бабак (влітку на сайті ЦНТУ розповідалось про міжнародне навчання Олени задля підвищення рівня англійської мови http://www.kntu.kr.ua/?view=article&id=1058 ) та Анастасія Панасенко (обидві – кафедра економіки, менеджменту та комерційної діяльності).
Університет Менделя набрав на курс «Цифрові лідерство та стратегія» три десятки студентів з різних закладів освіти України. Мета навчання – на досвіді Університету Менделя та інших західних університетів надати українським студентам навички цифрових перетворень в сфері вищої освіти.
Одна з вимог до претендентів на навчання – належне спілкування англійською мовою. Олена Бабак вже має сертифікат В2 з англійської, трьом іншим студенткам довелось проходити співбесіду, щоб засвідчити своє вміння розмовляти англійською.
Навчальний курс організатори поділили на дві частини. Спочатку студенти вчились онлайн, знаходячись в Україні, потім їх запросили до Чехії, де на учасників міжнародної програми академічної мобільності чекали лекції, семінари та практичні заняття. Фінальна крапка навчання – захист свого проекту в Університеті Менделя в Брно.
Ще до початку курсу всіх учасників програми академічної мобільності розподілили по командах, відповідно, кожна команда готувала власний випусковий проект у вигляді аналізу та пропозицій щодо диджиталізації одного з університетів України.
Кожна команда самостійно (шляхом голосування) обрала собі зручний час онлайн-навчання й у визначений час майже місяць працювала з викладачами з Чехії. Вивчали основи цифрового лідерства; інновації в диджиталізації, вчились розробляти цифрову стратегію.
На заняттях в Брно студентам з України розповідали про наслідки швидкої цифрової трансформації, а також про етичні, соціальні та політичні аспекти диджиталізації. Кожного дня, говорять студентки, – вони навчались три пари: або дві лекції та один семінар, або два практичні заняття та одна лекція. Курс «Цифрові лідерство та стратегія» українським студентам читала інтернаціональна команди викладачів: з Чехії, Польщі та Індії.
Катерина Шевченко навчалась в складі команди, яка готувала випусковий проект по Поліському національному університету (Житомир), Карина Крисків та Анастасія Панасенко – в команді, що аналізувала рівень цифровізації Української інженерно-педагогічної академії (Харків).
Готуючи підсумкову роботу, команда розглядала рівень диджиталізації навчальних закладів, наскільки зручно там реалізовано електронний документообіг тощо. Під час захисту команди формулювали свій висновок: переваги та недоліки, рекомендації та пропозиції щодо покращення цифрової системи університету.
Команда Олени Бабак досліджувала Центральноукраїнський національний технічний університет.
«Можу сказати, що нам варто розробити електронні документи з можливістю онлайн-оформлення, як це працює в багатьох іноземних університетах, – розповідає Олена Бабак. – Наприклад, якщо мені потрібно поселитись до гуртожитку ЦНТУ, я маю подати письмову заяву з великою кількістю підписів. Часто студенти вимушені довго чекати викладачів, коли ті повернуться з пари та підпишуть заяву. В Університеті Менделя студенти подають заяву на поселення до гуртожитку онлайн, й отримують всі необхідні підписи онлайн.
В багатьох західних університетах, досвід яких ми вивчали, студенти мають електронні залікові книжки, можуть отримувати різні довідки або витяги з документів онлайн. Було б чудово зробити щось схоже в нашому університеті, це, дійсно, спростить життя і здобувачам освіти, і деканатам».
За словами студенток економічного факультету ЦНТУ, які брали участь в міжнародній програмі академічної мобільності, в результаті навчання вони здобули нові знання з диджиталізації, вивчили інструменти для онлайн-роботи з документами та графікою, а також отримали досвід спілкування англійською.
«Світ навколо постійно розвивається, цифрові технології – усюди, – говорить Катерина Шевченко. – Навички цифровізації потрібні кожній людині, їх можна використовувати як на роботі, так й просто у житті. Хоча ми вивчали досвід диджиталізації університетів, ці принципи, – той самий електронний документообіг, – можуть бути застосовані й до інших установ».
«Будь-які нові знання є корисними, – додає Олена Бабак. – Вивчити щось нове, особливо, в університеті в Чехії – класна можливість підвищити власний рівень. Також це була гарна можливість попрактикувати свою англійську».
Як зазначає декан економічного факультету професор Наталія Шалімова, курс «Цифрові лідерство та стратегія» Університету Менделя в Брно (три кредити ECTS), вивчений в рамках міжнародної академічної мобільності, буде зараховано студенткам ЦНТУ в якості вибіркової складової, із зазначенням міжнародного статусу навчального курсу у додатку до диплому.
Нагадаємо, нещодавно на сайті ЦНТУ розповідалось про те, що декан економічного факультету ЦНТУ Наталія Шалімова пройшла двомісячне стажування за чесько-українським проектом Transnational Academic Knowledge-Sharing на базі Університету Менделя в Брно.
Підготував Олександр Виноградов