Підвищення рівня викладачів: курси освітніх онлайн-технологій


23 жовтня 2020
В Центральноукраїнському національному технічному університеті розпочалися курси підвищення кваліфікації для викладачів. Протягом 30 академічних годин викладачі навчального закладу удосконалюватимуть свої навички роботи із засобами та технологіями дистанційної освіти та програмно-технічними засобами забезпечення академічної доброчесності.

В Центральноукраїнському національному технічному університеті розпочалися курси підвищення кваліфікації для викладачів. Протягом 30 академічних годин викладачі навчального закладу удосконалюватимуть свої навички роботи із засобами та технологіями дистанційної освіти та програмно-технічними засобами забезпечення академічної доброчесності.

Левову частину курсів підвищення кваліфікації займає курс «Організація та технологія дистанційної освіти», який викладає керівник навчально-методичної лабораторії дистанційного навчання ЦНТУ, завкафедрою деталей машин та прикладної механіки, професор Геннадій Філімоніхін.

Як повідомив Геннадій Філімоніхін, на курси записано три групи викладачів чисельністю більше 20 осіб у кожній групі. Це викладачі, які мають бажання поліпшити свої навички роботи із технологіями дистанційної освіти.

«Пандемія підштовхнула до широкого впровадження технологій дистанційного навчання, – говорить професор Геннадій Філімоніхін. – Ми використовуємо три напрями технологій. Одна централізовано об’єднує всі засоби, це – платформа дистанційної освіти ЦНТУ на базі Moodle, яка керує навчанням в рамках усього університету. Другий – керування окремими підрозділами та проведення відео-консультацій за допомогою месенджеру Viber. Третій – проведення онлайн лекцій та конференцій на платформі ZOOM.

Під час занять курсу «Організація та технологія дистанційної освіти» ми шліфуємо, відпрацьовуємо, тестуємо механізми та засоби дистанційної роботи. Ми розбираємо, як правильно організувати заняття за базі ZOOM, потім викладачі створюють ZOOM-адреси відео-занять та додають їх до розкладу занять на своїх курсах на платформі Moodle.

Також ми практикуємо дистанційне керування документообігом та адміністративними справами через групи в месенджері Viber академічних груп, кафедр, факультетів, підрозділів університету. Розглядаємо обмін через групи файлами, таблицями, документами, презентаціями тощо, щоб викладачі та співробітники мали можливість працювати із документами будь-де у будь-який час: в громадському транспорті, у парку, сквері тощо.

Мета курсів – щоб усі викладачі університету могли досконало працювати із технологіями дистанційної освіти».

Також в рамках курсів підвищення кваліфікації для викладачів проведено заняття з академічної доброчесності. Як повідомила директор бібліотеки ЦНТУ Вікторія Євміна, викладачі на прикладах розбирали найбільш типові помилки, виявлені у весняному семестрі під час перевірок студентських робіт в системах анти-плагіату. Тоді зауваження програмного забезпечення стосувались правил оформлення цитувань, списку літератури, запозичень тощо.

«Виходячи із тих робіт, які ми в університеті перевіряли за допомогою програмного забезпечення, я визначила моменти, які зустрічалися найчастіше, – розповідає Вікторія Євміна. – Найчастіша помилка – неправильне оформлення цитат. Науковий керівник повинен пояснити студентові, як правильно оформлювати роботу, як оформлювати посилання на джерело, як узагальнювати інформацію із різних джерел. Ми розглянули на курсах, як правильно оформлювати роботи із дотриманням усіх вимог».

Також на курсах викладачі могли записатися на навчальні вебінари, які проводять компанії, що керують програмним забезпеченням дотримання академічної доброчесності.

Нагадаємо, починаючи з минулого навчального року, всі дипломні роботи мають проходити обов’язкову перевірку на академічну доброчесність. В Центральноукраїнському національному технічному університеті з цією метою використовуються системи: «Unicheck» та «StrikePlagiarism». Модератором програм перевірки на академічну доброчесність в ЦНТУ виступає бібліотека навчального закладу.

Підготував Олександр Виноградов