Програма розвитку кафедри сільськогосподарського машинобудування на 2024-2029 роки претендента на посаду завідувача кафедри Васильковського Олексія Михайловича


16 жовтня 2024
Програма розвитку кафедри сільськогосподарського машинобудування ЦНТУ, що входить до складу агротехнічного факультету направлена на визначення основних управлінських, освітніх, організаційних, наукових та інших аспектів стратегічного розвитку кафедри.

Програма розвитку кафедри сільськогосподарського машинобудування ЦНТУ, що входить до складу агротехнічного факультету направлена на визначення основних управлінських, освітніх, організаційних, наукових та інших аспектів стратегічного розвитку кафедри. Ця програма складена у відповідністю із Конституцією України, Законів України «Про вищу освіту», «Про освіту» «Про інноваційну діяльність», «Про наукову і науково-технічну діяльність», інших державних та галузевих нормативно-правових актів, наказів Міністерства освіти і науки України, Стратегії розвитку вищої освіти України, Статуту Центральноукраїнського національного технічного університету, Положення про агротехнічний факультет, Положення про кафедру сільськогосподарського машинобудування, Положення про організацію освітнього процесу в ЦНТУ, Стратегії розвитку ЦНТУ та інших нормативних документів діяльності закладу вищої освіти.

Загальна характеристика кафедри сільськогосподарського машинобудування

Кафедра сільськогосподарського машинобудування входить до складу агротехнічного факультету Центральноукраїнського національного технічного університету. Кафедра є випусковою, яка повністю забезпечує як навчальну, так і науково-методичну складові для високоякісної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти за спеціальностями 208 «Агроінженерія» та 133 «Галузеве машинобудування», а також є базовою для підготовки здобувачів освіти за ІІІ рівнем вищої освіти (доктор філософії) за ОНП «Галузеве машинобудування».

Станом на жовтень 2024-2025 н.р. до складу кафедри сільськогосподарського машинобудування на постійній основі входять
16 науково-педагогічних працівників, серед яких 2 доктори технічних наук,
14 кандидатів технічних наук, з них 3 професори і 13 доцентів.

Високий професіоналізм та особисті якості професорсько-викладацького складу повністю відповідають сучасним вимогам вищої освіти та ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності. Усі викладачі добре володіють комп’ютерною технікою, мультимедійними та дистанційними засобами навчання, удосконалюють знання іноземних мов, володіють високим рівнем культури, комунікабельністю, працездатністю та креативним мисленням. Склад кафедри та професійні характеристики викладачів дозволяють комплексно вирішувати актуальні завдання розвитку кафедри за всіма напрямками її діяльності: навчально-методичною, науково-дослідною, виховною, профорієнтаційною, громадською.

Основні цілі та планові показники розвитку
кафедри на 2024-2029 роки
Стратегічні цілі розвитку кафедри сільськогосподарського машинобудування

Активізація профорієнтаційної роботи з абітурієнтами. Підтримання стабільно високої кількості студентів на спеціальностях кафедри.
Удосконалення дидактичних та матеріально-технічних засобів для забезпечення якісного навчання студентів, у тому числі, інформаційних технологій, методів дистанційного навчання, академічної мобільності тощо. Стимулювання активності студентів до навчання і наукової діяльності.
Розвиток науково-технічного співробітництва кафедри з промисловими та аграрними підприємствами. Збільшення обсягів госпдоговірних НДР. Підвищення наукового потенціалу кафедри, пошук перспективних тем та розвиток існуючих напрямів здійснення наукових досліджень;
Розвиток міжнародної співпраці кафедри сільськогосподарського машинобудування в тому числі і в напрямку організації повноцінних міжнародних стажувань та програм академічної мобільності;
Формування у всіх учасників освітнього процесу патріотичної і громадянської позиції, почуття гордості за кафедру, факультет, університет, регіон, країну.

1. Профорієнтаційна робота

1.1. Створення і систематичне оновлення ефектних матеріалів для візуальних презентацій можливостей, які відкривають спеціальності кафедри.

1.2. Активізація профорієнтаційних заходів у співробітництві з Центром довузівської підготовки ЦНТУ, ліцеями і коледжами, територіальними громадами області.

1.3. Організація днів спеціальностей, днів відкритих дверей для потенційних абітурієнтів та їх батьків на систематичній основі. Створення річного плану-графіку профорієнтаційних заходів.

1.4. Висвітлення і популяризація заходів, що проводить кафедра через соціальні мережі та ЗМІ. Розширення кількості підписників офіційної сторінки кафедри у соцмережах.

1.5. Продовження профорієнтаційних робіт з пільговими категоріями населення шляхом систематичного моніторингу переліку наданих державою пільг і оперативного доведення інформації до потенційних абітурієнтів.

2. Навчально-методична робота

2.1. Забезпечення високої якості освітнього процесу з метою надання загальних та спеціальних компетентностей і досягнення програмних результатів навчання, передбачених освітніми програмами та актуальними вимогами ринку праці.

2.2. Удосконалення існуючих і впровадження новітніх форм та методів організації навчального процесу, застосовування інформаційних технологій проведення занять у очному та дистанційному форматах.

2.3. Забезпечення всіх навчальних дисциплін, закріплених за кафедрою, діючими механізованими і електрифікованими лабораторними установками, макетами, стендами, а також посібниками і підручниками власної розробки.

2.4. Систематизація робіт з перегляду елементів навчально-медодичного комплексу із залученням роботодавців, випускників, студентів, враховуючи вимоги ринку праці та сучасну економічну ситуацію країни.

2.5. Забезпечення студентів сучасними базами практики з реальними робочими місцями і отриманням практичних знань і умінь.

2.6. Залучення представників промислових і аграрних підприємств, галузевих інститутів до проведення занять, майстер-класів з надання студентам специфічних навичок.

2.7. Систематичне підвищення професійного рівня науково-педагогічних працівників шляхом стажування та підвищення кваліфікації.

2.8. Розвиток міжкафедральних, міжфакультетських, міжвузівських та міжнародних навчально-методичних зв’язків.

2.9. Забезпечення організації та підготовки документації для проходження акредитаційних процедур ОНП та ОПП, що реалізуються на кафедрі.

2.10. Систематичне відображення інформації щодо навчально-методичної роботи на сайті кафедри.

3. Наукова робота і міжнародне співробітництво

3.1. Активізація виконання госпдоговірних НДР.

3.2. Стимулювання НПП до систематичних публікацій результатів НДР у вигляді монографій, наукових статей у виданнях категорій А і В, в тому числі, у країнах ОЄСР. Продовжити видання під егідою ЦНТУ наукового збірника «Конструювання, виробництво та експлуатація сільськогосподарських машин» (категорія В).

3.3. Стимулювання НПП до участі у закордонних та міжнародних наукових конференціях та висвітлення результатів проведених НДР у матеріалах конференцій.

3.4. Активізація патентної діяльності НПП кафедри, у тому числі, з залученням студентів бакалаврату і магістратури.

3.5. Заохочення студентів до наукової діяльності та публікативної активності шляхом організації гуртків за науковими напрямами та їх участі у НДР.

3.6. Моніторинг міжнародних та вітчизняних програм і нарощування активності щодо участі у проектах з метою проведення спільних досліджень, обміну досвідом, пошук можливих альтернативних джерел фінансування наукових досліджень. Стимулювання участі у міжнародних програмах стажування і підвищення кваліфікації.

3.7. Продовження практики проведення на базі кафедри наукових заходів із залученням закордонних учасників. Продовжити традиційну періодичність проведення Міжнародних конференцій (у непарні роки) та Всеукраїнських та університетських (щорічно).

3.8. Активізація робіт з МОН в напрямку забезпечення проведення ІІ туру Всеукраїнської студентської олімпіади із спеціальностей кафедри на базі ЦНТУ та проведення фіналів конкурсів студентських наукових робіт.

3.9. Започаткування міжкафедральної і міжфакультетської наукової співпраці. Поглиблення співпраці із професійними об’єднаннями науковців, іншими громадськими організаціями в напрямку участі в спільних наукових чи соціальних проектах, організації конференцій, семінарів, круглих столів тощо.

3.10. Відбір талановитої молоді для навчання у аспірантурі та докторантурі, здійснення наукового керівництва та консультування аспірантів та докторантів провідними викладачами кафедри.

4. Виховна робота

4.1. Забезпечення належної роботи наставників академічних груп. Моніторинг потреб і створення сприятливих умов для навчання здобувачів освіти із обмеженими можливостями.

4.2. Сприяння підвищенню національної свідомості здобувачів освіти, формування чіткого розуміння своєї національної ідентичності, формування поваги до національних символів та атрибутів незалежності України.

4.3. Пропагування спілкування і навчання українською мовою, відмова від використання російськомовного контенту в тому числі і літератури, орієнтація студентів на ресурси іноземними мовами.

4.4. Прийняття активної участі у організації і проведенні загальнодержавних університетських і факультетських заходах, таких як посвята в першокурсники, випуску здобувачів освіти, звітних концертів факультету тощо.

4.5. Поліпшення співпраці із студентським активом факультету, активніше залучати здобувачів освіти до занять спортом, художньою самодіяльністю, студентським самоврядуванням. Пропагування здорового способу життя.

4.5. Налагодження ефективного зворотнього зв’язку із випускниками кафедри для поширення кафедральних та університетських цінностей, традицій, взаємоповаги та взаємодопомоги у подальшому кар’єрному зростанні.

Кандидат на посаду

завідувача кафедри СГМ                                    Олексій ВАСИЛЬКОВСЬКИЙ